Aplikasi Mania - Kuasa Viral Aplikasi FB

Friday, August 7, 2009

Allah sebagai 'Teman' kita..

Penatnya aku hari ni...beratnya beg ni...xlawanya bju tu...ucapan biasa stiap hari kpd dri sndri..
sering saja kt mngeluh mcm2..mcm cnth kat ats..sllunya kt mngeluh sendirian,meluahkn rasa hti ngn mngungkap bmcm2 kata spti,malangnya nsb aku,knapa la aku xde jdoh dgn dia..knapa sllu je nsb aku mcm ni..sllu kt mengeluarkn kata2 bgini sma ada dlm kt sedar@x..knapa kt sllu mengeluh,meluahkn seorg dri pada hal,kt sntiasa ada tman yg rapat dgn kt..siapa?Allah s.w.t.Allah sntiasa dkat dgn kt..cuma kt sndri yg xnak jdikn Allah 'teman' kt..tmpt kt mngadu,meluahkn segala2nya..dgn cara itu,kt akn lbh dekat dgn Allah..lbh mudah utk kt khusyuk dlm solat..lbh mudah segala urusan..kalau kwn2 xpercaya,cubalah praktikkan..praktikkan begini..Ya Allah,penatnya aku hari ni..Kau bagilah aku kekuatan...Ya Allah,beratnya beg ni..Kau bagilah aku rasa beg ni ringan..Ya Allah,xlawanya bju tu..Kau bagilah aku nmpk bju tu lawa..suma ni cnth2 utk kt mndekatkn dri kpd Allah..lbh byk kt mnyebut nama Allah,lbh dkat dri kt dgnNya..kt jgk blh meluahkn isi hati kt..Ya Allah,agak malang nsib aku hri ni..Kau bg la aku mndpt lbh kebaikn selepas ini...Ya Allah,knapa la aku xde jdoh dgn dia..Kau bagilah aku jdoh yg lbh baik dri dia..dgn cara ni jg,kt dpt memotivasikn dri utk mnjdi lbh kuat utk mnghadapi sesuatu prkara...kawan2 cubalah praktikkan..pasti kwn2 akn rasa kelainannya selepas tu..akn lbh khusyuk dlm solat..apae2 pn,sama2 la kt bdoa agr kt mnjd Mukmin yg lbh baik..terima ksh kpd Hamimah yg sudi bkongsi ttg ini kpd ana,dan ana ingn bkngsi dgn kwn2 lain agr kt sama2 mndpt manfaat...

No comments:

Post a Comment